Nettbutikk og netthandeldrift

Hvordan opprette en nettbutikk og få det beste ut av den?

INNHOLD I KURSET

Hva bør du tenke på før du starter opp din nettbutikk?
• Har du en solid og gjennomtenkt forretningsplan?
• Har du en tydelig og god idé?
• Finn din kundegruppe
• Praktisk: Oppretting av firma, bankforbindelse og nettadresse (domenenavn)
• Skriv budsjett
• Hvilken butikkplattform skal du bruke?

Etter å ha etablert nettbutikk – hva så?
• Butikk design
• Logodesign
• Produkter og kategorisering
• Produktbeskrivelser
• Innfri tillit og god brukeropplevelse
• Sosiale medier – hvilke skal man bruke og hvorfor?

Betalingsløsninger
• Hva er forskjellene på de ulike betalingsløsninger
• Hvem passer til hvilke kundegruppe
• Kostnad knyttet til betalingsløsninger

Frakt og logistikk
• Hva er forskjellene på de ulike frakttilbyderne?
• Priser
• Hvilke logistikksystemer finnes det og hva bør man bruke?

Markedsføring
• Slik blir du funnet på nett
• Mål trafikk – alltid! Vi ser på Google Analytics
• e-postmarkedsføring, SoMe-markedsføring, Søkeordsmarkedsføring, Innholdsmarkedsføring osv.
• Kundepleie

Hva er god kundepleie/service?
• Slik oppnår du tilbakevendende kunder
• Slik kan du bygge god kunderelasjoner

GDPR
• Regler du må følge

Kursholder Robert Zwarg

Robert Zwarg har jobbet med kjøp og salg siden syvårs-alderen og er gründer av 24Nettbutikk som han etablerte i 2006. 24Nettbutikk drifter i dag over 1000 nettbutikker, har 26 ansatte i to land og er blitt en av norges største i markedet.
Robert har vært med på den eksplosive veksten vi har sett i norsk netthandel de siste 15 årene og er en av norges fremste eksperter på området.

Praktisk informasjon
• Kurset gjennomføres digitalt via videokonferanse. Du deltar fra egen pc. Gjerne med ekstra skjerm
• P.s.: Du må likevel huske å velge ditt nærmeste utdanningssenter ved påmelding
• Oppkobling bør skje senest 15 minutter før kursstart
• Oppkoblingsinformasjon mottas i bekreftelsesmail ved påmelding. Beklageligvis kan denne havne i søppelposten hos noen, så sjekk der hvis ikke mottatt
• Når du er oppkoblet: Husk å mute din mikrofon når du ikke snakker selv
• Har du problemer med oppkobling/teknisk support, kan du ringe Easymeeting på telefon 4000 4887

Med forbehold om nok påmeldte for å kunne gjennomføre.

Kursmateriell

Kursdatoer:
17/03: kl. 17:00 – 20:00
18/03: kl. 17:00 – 20:00

  • Påmeldingsfrist: 5. mars

Dato

17. - 18. mar. 2021
Expired!

Tid

17:00 - 20:00

Pris

Kr 1.600,00

Sted

På egen PC eller ved Tynset Studie- og høgskolesenter

Arrangør

Klimavennlig kompetanse
E-post
elisabeth.kalsto@tynset.kommune.no